Een Microsoft Word document beveiligen met een wachtwoord
We nemen als voorbeeld Microsoft Word 2016.
In Microsoft Word 2003, 2007, 2010 en 2013 en ook in Microsoft Excel gaat het op een vergelijkbare manier.
Stap 1 :
Klik bovenaan in Word op het keuze/tabblad: Bestand
Stap 2 :
Klik in het linker menu op de keuze: Opslaan als
Stap 3 :
Kies aan de rechterzijde een map waarin U het document wenst op te slaan
Stap 4 :
Klik onderaan op: Extra
Stap 5 :
Kies de menukeuze: Algemene opties...
Stap 6 :
Vul 2 x een wachtwoord in dat U NOOIT meer vergeet !! ( noteer het eventueel ergens )
Kies een wachtwoord van voldoende lengte, kies GEEN kort wachtwoord !
U kunt het wachtwoord nadien NIET meer wijzigen, denk goed na over het te kiezen wachtwoord !
U kunt desgewenst 2 verschillende wachtwoorden kiezen; 1 x voor OPENEN en 1 x voor BEWERKEN
Klik daarna op: OK
Stap 7 :
Vul het wachtwoord nogmaals in ter bevestiging voor het openen van het document ...
Stap 8 :
Vul het wachtwoord nogmaals in ter bevestiging m.b.t. de schrijfbevoegdheid ...
Stap 9 :
Klik tot slot onderaan op: Opslaan
Open het bestand ter controle ...
U dient nu 2 het wachtwoord in te voeren alvorens U het document kunt openen en bewerken ...