Mogelijke oorzaken
1. of het betekent dat de dagelijkse maximale limiet voor het versturen van e-mail is bereikt
2. of het is een dns error
Een mogelijke oplossing 1 ( te veel mails verstuurd )
In het geval dat U een foutmelding 'Onrouteable adres' tegenkwam, is dit sterk te wijten aan
het feit dat een van de accounts in uw domein is aangetast, waardoor het quotum voor het
verzenden van e-mail is opgebruikt.
Oplossing 1.a
- Of U heeft doelbewust zelf meer e-mails verstuurd dan de maximaal toegestane limiet wat U per
dag aan mails mag versturen. Dit is een instelling op de server bij uw provider.
- Providers hebben op de server een limiet ingesteld m.b.t. hoeveel e-mails U maximaal per dag mag
versturen. Dit kan bijvoorbeeld 400 of 500 e-mail per dag zijn. Neem contact op met uw provider en
vraag of ze deze limiet kunnen verhogen, zodat U hiervan geen hinder meer ondervindt.
Oplossing 1.b
- Of een van de mailadressen op het betreffende domein spamt en stuurt meer e-mails weg dan
de maximaal toegestane limiet, per dag. U had/heeft hier geen weet van.
- Login in op de beheeromgeving van uw eigen website ( informeer evt. bij uw provider hoe dit moet/kan ).
- Ga naar de afdeling e-mails
- Controleer welke van de mails de meeste data/spam verstuurd.
- Wijzig het wachtwoord van het betreffende e-mail adres door een wat complexer wachtwoord.
- Het getoonde account is waarschijnlijk gecompromitteerd.
- Wijzig het gebruikerswachtwoord onmiddelijk om te voorkomen dat hij spam verzendt en opnieuw quota gebruikt.
- Indien U hier geen werk van maakt, dan loopt U het risico dat het ip-adres van uw website op een spam-lijst
terecht komt en dan heeft U binnenkort een nog veel groter probleem om e-mails te kunnen versturen naar
andere personen.
Een mogelijke oplossing 2 ( het is een dns error )
Zie de links hieronder voor mogelijke oplossingen: