STOREDRV.Submission, error 554 5.2.0 Uit de praktijk De situatie
U heeft een uwnaam@outlook.com mail-account geïmplementeerd
in Microsoft Outlook. Dat kan, voor meer info, zie de links hieronder:
Probleem
Wanneer U echter in Microsoft Outlook via een uwnaam@outlook.com mailadres
probeert te verzenden, dan krijgt U de navolgende foutmelding:
Oplossing
M.b.t. uw e-mail adres dient U nog de tweetraps verificatie uit te voeren voor
uw mail-adres: uwnaam@outlook.com via www.outlook.com
Doe hiervoor het volgende:
- Ga naar de website: www.outlook.com
- Meldt U zich aan met uw mail-adres: uwnaam@outlook.com
- Vul daarna uw wachtwoord in
- U dient nu nog éénmalig uw mailadres: uwnaam@outlook.com te verifiëren d.m.v.
uw telefoonnummer. Nadat U dit heeft gedaan mag uw weer e-mail verzenden in
Microsoft Outlook via : uwnaam@outlook.com en dan werkt het weer.
STOREDRV.Submission, error 554 5.2.2 Uit de praktijk Probleem
Een computergebruiker kan geen mail meer versturen, vanuit Microsoft Outlook 2010.
Er verschijnt een foutmelding in het scherm van Microsoft Outlook 2010 met de
navolgende strekking:
Oplossing
De oplossing was om in te loggen op het online-mail account bij de
provider en daar de map verwijderde items en een deel van de
oude reed verzonden mail te verwijderen.
De gebruiker had een mail-adres in gebruik, waarvan de mail werd
doorgestuurd naar een online-mail-account. Bij deze online provider
had de gebruiker een mailbox van max. 2 Gb en deze was geheel vol,
metname met verwijderde items en verzonden items. Deze moest worden
leeggemaakt.
Daarna kon er weer mail worden verzonden via het mail-account welke
was ingesteld in Microsoft Outlook 2010 op de lokale PC.