Gerelateerd - Spam
Gerelateerd - Email menu
Gerelateerd - Outlookmenu

SMTP 550 A URL in this email is listed on spamrl.com
Uit de praktijk
Probleem
Persoon A stuurt persoon B een email en
persoon A krijgt de verstuurde mail weer terug in
zijn/haar mailbox met de navolgende melding:



SMTP 550 A URL in this email ( companies . to ) is listed on spamrl.com

Oorzaak
Persoon A heeft in zijn/haar email welke hij/zij naar persoon B
een verwijzing staan naar een internet-adres ( een URL ) en
de domeinnaam/websitenaam van dit internet adres staat vermeld
op de spam-lijst van www.spamRL.com.

Oplossing
Persoon A dient de inhoud van zijn/haar email eens goed door te spitten
en de verwijzing naar dit internet-adres ( URL ) aan te passen of te verwijderen.
Het probleem ligt dus aan de inhoud van de email van persoon A.
Persoon A dient de betreffende link te verwijderen uit zijn/haar email, waarvan
de domeinnaam ( internet websitenaam ) op de spamlijst van spamrl.com staat.

Persoon A kan natuurlijk ook even contact opnemen met de eigenaar van dit
internet-adres en vermelden dat zijn/haar website-adres / domeinnaam / IP-adres
als spam-url te boek staat vermeld op www.spamRL.com

Als de links in uw e-mails verwijzen naar een verdacht domein of een URL
die als frauduleus is gemarkeerd, is de kans groot dat uw e-mail in
SPAM terechtkomt.

LINK - SpamRL.com



Meer info
Microsoft
LINK - Emails marked as spam due to url in email body

Overige
LINK - SMTP 550 A URL in this email ( companies . to ) is listed on spamrl.com
LINK - 550 A URL in this email (themeforest . ne) is listed



Tekst op spamRL.com ( vertaald naar het Nederlands ).
De tekst hieronder is afkomstig van de site: spamRL.com en is
vertaald naar het Nederlands ( voor wie moeite heeft met Engels ).


Welkom bij SpamRL

Hoewel je een bounce-bericht hebt ontvangen dat aangeeft dat de e-mail niet
is afgeleverd ( en is afgewezen met een 5xx-fout op SMTP-niveau ), is je
e-mail eigenlijk NIET weggegooid! De antispamprovider van de
ontvanger heeft een kopie van uw e-mail veilig opgeslagen in het
spamquarantainesysteem van de ontvanger.

Als je bericht ten onrechte is geblokkeerd, neem dan op een andere
manier contact op met de ontvanger en vraag hem het bericht uit zijn
spamquarantaine te halen en te trainen, en vraag vervolgens om
verwijdering van de lijst. Dit lost niet alleen het directe
reputatieprobleem op, maar helpt ook bij het verbeteren van
uw IP-/domeinreputatie voor de toekomst.

Een vermelding oplossen

1.
Bepaal of het probleem ligt bij uw verzendende IP of bij een domein
in de e-mail

2.
Onderzoek mogelijke problemen met spam die afkomstig is van uw IP,
of een domein dat in uw e-mail wordt vermeld, wordt gebruikt in spam

3.
Als u er zeker van bent dat er geen probleem is, voer dan een tijdelijke
delisting uit gedurende 7 dagen

4.
Neem contact op met de ontvanger en laat hem weten dat uw e-mail
in quarantaine is geplaatst, zodat hij of zij het bericht vanuit zijn
spamquarantaine kan vrijgeven en trainen

5.
Controleer ook eventuele externe blokkeerlijsten en vraag om verwijdering
van de lijst op andere systemen waarop u vermeld staat

6.
Als het probleem zich opnieuw voordoet, betekent dit dat
onvoldoende ontvangers uw berichten hebben vrijgegeven
en getraind om de reputatie te verbeteren; Contacteer ons alsjeblieft

Voor meer informatie over een specifiek blok verzoeken wij u
een kopie van een recent bouncebericht aan onze ondersteuning
te verstrekken ( aan spamRL.com