Server relaying niet toegestaan
server relaying niet toegestaan betekent dat de provider waar U het mailaccount
van heeft, het niet toestaat om mail te versturen via een ander netwerk dan het eigen netwerk.
Vraag dus bij uw mailprovider naar mogelijkheden om mail via een ander netwerk te
versturen, waarschijnlijk krijgt U dan het advies om webmail te gebruiken of alleen
via uw eigen netwerk te mailen.
U dient bij de mailinstellingen en dan bij het account wat niet werkt, de smtp-server
toe te voegen van de verbinding waar U op dat moment mee op internet zit. Zit U op
wifi van Caiway, dan zult U moeten mailen via smtp.caiway.nl. Zit U op een mobiele
verbinding van T-Mobile, dan voegt U smtp.gprs.t-mobile.nl toe.
Bijna alle providers blokkeren poort 25 voor gebruikers buiten het netwerk. Dit is om het doorsturen
(ook bekend als relayen) van spam door gebruikers buiten het netwerk van de provider te voorkomen.
Sommige providers staan SMTP Relay toe, andere niet. In Nederland staat bijvoorbeeld KPN dat niet toe.
Krijgt U de melding op een smartphone, dan maakt U bij het versturen van de email op dat moment gebruik
van een ingestelde SMTP-server op uw smartphone welke geen relaying toestaat. Gebruik voor het versturen
een andere SMTP-server voor uitgaande mail.
In noodgevallen :
Wil het versturen van de mail absoluut niet en U MOET de mail verstuurd hebben, ga dan naar:
www.gmail.com of naar www.outlook.com en maak ter plekke een
e-mailadres aan. Dan heeft U binnen een paar minuten een nieuwe en werkend e-mail adres
waarmee U wèl mail kunt versturen.
LINK - iPhone geeft melding: 'de server staat relaying van emails niet toe'
LINK - iPhone Mail: melding : server staat relaying niet toe voor e-mailadres
LINK - server does not allow relaying - email error
LINK - Cannot Send e-mails, Does Not Allow Relaying; Fix
LINK - ArgeWeb : Foutmelding: Relay Access Denied
|
|