Problemen met Safari op de iPhone of iPad : Uit de praktijk Server reageert niet meer : Probleem
U opent de Safari webbrowser op uw iPhone of iPad thuis en krijgt de navolgende melding te zien:
Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert
Het probleem doet zich alleen voor op 1 iPhone of iPad, andere iPhones of iPads
hebben dit probleem niet. Deze kunnen via de Wi-Fi wel het internet op, via dezelfde router.
Oplossing :
1. Selecteer op de iPhone of iPad: Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen
2. Wacht totdat uw iPhone of iPad hiermee klaar is, kan even duren.
3. Selecteer daarna: Instellingen - Wifi - Kies de Wifi van uw router - Vul wachtwoord in en maak verbinding.
4. Zet daarna uw router uit, haal de stroom er af, wacht 30 sec. zet daarna de router weer aan.
5. Wacht 1 a 2 minuten totdat de router weer in de lucht is.
6. Open Safari op uw iPhone of iPad en vraag een website op.
7. Het probleem zou nu verholpen moeten zijn.
Safari kan geen pagina's meer openen Probleem :
Safari kan geen andere internetpagina's meer openen en het ‹ symbool werkt niet meer. Oorzaak :
De betreffende website blokkeert de terug-knop Oplossing :
Selecteer: Instellingen - Safari - (onderaan) Wis geschiedenis en websitedata