Smtp;550 5.1.10 RESOLVER.ADR.RecipientNotFound Uit de praktijk De situatie
Bedrijf A maakt gebruik van Outlook 2016.
Het bedrijf A maakt gebruik van zijn bedrijfs e-mailadres: info@bedrijfsnaamA.nl
Bedrijf A beschikt niet over een eigen mailserver, maar verstuurt de mail via een
normale Windows 10 Pro computer, versie 1809.
Probleem
Bedrijf A stuur via het e-mail adres: info@bedrijfsnaamA.nl een mail naar het
e-mail adres info@bedijfsnaamB.nl van bedrijf B. De mail komt niet aan.
Bedrijf A krijgt de verzonden mail retour met de navolgende melding:
SMTP Foutcode 550 :
Het definieert meestal een niet-bestaand e-mailadres aan de externe kant.
Hoewel het ook kan worden geretourneerd door de firewall van de ontvanger (of
wanneer de inkomende server niet actief is), vertellen de meeste fouten 550
eenvoudig dat het e-mailadres van de ontvanger niet bestaat. Neem anders
contact op met de ontvanger en ontvang het juiste adres.
(Tijdelijke) Alternatieve oplossing :
Een alternatieve oplossing kan zijn, zolang dit probleem nog niet is verholpen, om een
nood e-mailadres aan te maken bij www.gmail.com of bij www.outlook.com
Dus aanmaken : bedrijfsnaamA@gmail.com of: bedrijfsnaamA@outlook.com
Verstuur via deze weg een mail naar de ontvanger. Dit bleek in de praktijk wèl te werken.
Dus een e-mail versturen via : bedrijfsnaamA@gmail.com aan: info@bedrijfsnaamB.nl
ging wel goed.
Het is in ieder geval een werkende noodoplossing, voor zolang het probleem nog niet is verholpen.