Gerelateerd - Een separaat Microsoft Outlook Archiefbestand aanmaken
Gerelateerd - Microsoft Outlook gegevensbestand verkleinen
Gerelateerd - Outlook, locatie van de gegevensbestanden
Gerelateerd - Scanpst.exe locatie
Gerelateerd - Outlook menu

Verzonden berichten in Microsoft Outlook niet zichtbaar
Microsoft, Nederlands
LINK - Microsoft: E-mail die is verzonden Outlook worden niet opgeslagen in de map Verzonden items
LINK - Microsoft: E-mailberichten die u doorgestuurd hebt, worden niet opgeslagen in de map Verzonden items in Outlook
LINK - Microsoft: E-mailberichten blijven in het Postvak UIT vanwege de regel Uitgestelde bezorging

Microsoft, Engels
LINK - Outlook 2019 - Sent messages not saved in POP3

Overige
LINK - Datarepairtools.com - Top Methods to Fix Missing Sent Items in Outlook
LINK - Spiceworks.com - Outlook not putting copy of email in sent folder
LINK - Nucleustechnologies.com - Move Sent Emails to a Specific Folder Automatically

Probleem
Nadat U in Microsoft Outlook 1 of meer e-mailberichten heeft verstuurd, worden
alle of sommige verzonden e-mail berichten nadien niet bewaard in de map
Verzonden Items.
Hierdoor weet U nadien niet meer aan wie en wat U vertsuurd heeft.


Mogelijke oplossingen

Mogelijke oplossing 1 :
Start Microsoft Outlook alsvolgt op :

- Links onder op uw bureaublad ziet U de Windows10 Start-knop.
- Klik met de rechter-muisknop op de Windows 10 Start-knop.
- Kies uit het menu: Uitvoeren
- Typ in:

outlook.exe  /cleanviews

Klik daarna op: OK

Start Microsoft Outlook en controleer of het probleem is opgelost.

Is het probleem niet opgelost, probeer dan het volgende:

- Links onder op uw bureaublad ziet U de Windows10 Start-knop.
- Klik met de rechter-muisknop op de Windows 10 Start-knop.
- Kies uit het menu: Uitvoeren
- Typ in:

outlook.exe  /resetfolders

Klik daarna op: OK

Start Microsoft Outlook en controleer of het probleem is opgelost.

LINK - Microsoft: Opdrachtregelopties voor Microsoft Office-producten


Onthoud dat het niet mogelijk is om items in het POP-account naar meerdere
apparaten te verzenden. Verzonden items kunnen niet worden gesynchroniseerd
met POP en kunnen alleen worden opgeslagen op het apparaat waarvan ze
afkomstig zijn (dwz op uw eigen computer). Als je het account hebt
geconfigureerd als een POP 3-account, worden e-mails niet gesynchroniseerd
met de server.

Als het niet werkt, probeer dan:

1.
Mogelijk zijn de vezonden e-mails niet geplaatst in de map Verzonden Items
maar in een ander map.
Controleer eerst of u deze e-mails kunt vinden die in een andere map
zijn verzonden, plaats in de zoekruimte de e-mail die u wilt zien, als u
deze e-mail in een andere map kunt zien, behalve verzonden items, kan
dit een regel zijn in Outlook client, pas je regels alleen aan bij
( Regels - Regels en waarschuwingen beheren ).

2.
Als u de e-mail niet in een andere map kunt vinden, probeer dan het
scherm opnieuw in te stellen om te zien of het probleem zich blijft
voordoen, ga naar de map met verzonden items - Beeld -
Stel het scherm opnieuw in.



Mogelijke oplossing 2 :
Een andere Microsoft Office gebruiker had de navolgende suggestie:

Ik heb meerdere suggesties geprobeerd zonder succes, maar toen ontdekte
ik dat het tabblad Homepage onder de eigenschappen van verzonden items
niet de standaardinstellingen waren. Na het terugzetten naar de standaardwaarden
werkt alles nu goed.

Ik heb de stappen vermeld om dit proces hieronder te voltooien:

a. Klik met de rechtermuisknop op Verzonden items en kies Eigenschappen

b. Kies het tabblad Startpagina

c. Zorg ervoor dat het adresveld leeg is en dat het selectievakje hierboven
voor "Standaard startpagina weergeven voor deze map" is uitgeschakeld.



Mogelijke oplossing 3 :
- Open Microsoft Office 2013 / 2016 / 2019
- Klik links boven in het menu op: Bestand
- Klik in het linker menu op: Opties
- Ga in het linker menu naar het onderdeel: E-mail
- Ga in het rechter menu naar het onderdeel: Berichten opslaan

Er is een instelling: Bij het beantwoorden van een bericht dat niet
in het Postvak IN staat, het antwoord opslaan in dezelfde map.


U kunt dit onderdeel naar wens: uitvinken of aanvinken

Als de gebruiker de e-mail naar een andere map heeft verplaatst voordat hij
antwoordde en de bovenstaande instelling actief is, wordt het antwoord in
die map opgeslagen en NIET in de map: Verzonden items.

Zorg er ook voor dat bij dit onderdeel: Berichten opslaan
een vinkje AAN staat bij: Kopie van berichten opslaan in de map Verzonden Items



Mogelijke oplossing 4 :
Stap 1
- Open Microsoft Office 2013 / 2016 / 2019
- Klik links boven in het menu op: Bestand
- Klik in het linker menu op: Opties
- Ga in het linker menu naar het onderdeel: Algemeen
- Ga in het rechter menu naar het onderdeel: Opties voor cloudopslag
- Haal het vinkje weg bij: Mijn Outlook-instellingen opslaan in de cloud, dus: Uitvinken.
Stap 2
- Klik links boven in het menu op: Bestand
- Klik in het linker menu op: Opties
- Ga in het linker menu naar het onderdeel: E-mail
- Ga in het rechter menu naar het onderdeel: Berichten verzenden
- Stel hier de instellingen opnieuw in, naar uw wens.



Een werkende oplossing 5 :
Uit de praktijk
We hebben een computer met 16 Gb intern geheugen en Microsoft Outlook 2019
en een e-mail op basis van een POP-account en een Outlook-databestand .pst
van 10 Gb groot.

Probleem
Bij het beantwoorden en verzenden van de mail wordt de verzonden mail met grote
regelmaat niet in de map verzonden geplaatst door Microsoft Outlook.
De oplossingen zoals hierboven beschreven leide in deze situatie niet tot een oplossing.

Oplossing
Een werkende oplossing was, om een backup-gegevensbestand te maken, alle data daar naar
toe te kopiëren en daarna oude en grote mails uit het werk-gegevensbestand te verwijderen ( deleten )
en tot slot het werk-gegevensbestand te verkleinen ( alle lege e-mail ruimte in het outlook bestand te
verwijderen ) en daardoor het outlook werk-gegevensbestand te comprimeren van 10 Gb tot 3 Gb.
Daarna werden de verstuurde mails weer bewaard in de map verzonden items, omdat
het werkgegevensbestand nu veel kleiner is.

Een werkende oplossing was dus samengevat de volgende:

Stap 1 :
We hebben een nieuw Outlook gegevensbestand aangemaakt: BACKUP-info-bedrijfsnaam-nl.pst

Stap 2 :
We hebben alle data van het huidige outlook-mailbestand geëxporteerd naar dit
nieuw aangemaakte gegevensbestand. In het linker menu hebben we daarna nu 2 overzichten:
Het outlook-werkbestand van info@bedrijfsnaam.nl.pst en een apart Outlook gegevens-bestand met
een backup van alle data uit info@bedijfsnaam.nl.pst. Beide overzichten bevatten dezelfde data
en staan beide in het linker menu-overzicht van Microsoft Outlook.

Stap 3 :
Verifiëren of beide data-bestanden ( overzichten ) dezelfde data bevatten.

Stap 4 :
Doordat we duizenden oude mails uit het Microsoft Outlook werkbestand: info@bedrijfsnaam.nl.pst
hebben verwijderd, onstaan er in dit werkbestand gaten, door alle verwijderde e-mails.
We dienen deze lege gaten in het Microsft Outlook info@bedrijfsnaam.nl.pst te verwijderen. Dit
kan door dit Outlook-gegevensbestand te comprimeren.

In de links hieronder wordt een uitgebreide uitleg gegeven met afbeeldingen hoe U deze oplossing 5
kunt uivoeren.

LINK - Een separaat Microsoft Outlook Archiefbestand aanmaken
LINK - Outlook gegevensbestand verkleinen



Mogelijke oplossing 6 A:
( Een tijdelijke cq alternatieve oplossing ) :

Mogelijk wordt uw probleem veroorzaakt door fouten in
het betreffende .pst bestand, welke erg groot is.

Maak een nieuw e-mail adres aan bij uw internet-provider of bij
Gmail.com of via Outlook.com en gebruik dit e-mailadres in
Microsoft Outlook, welke veel overeenkomt met uw huidige
e-mailadres.

Bijvoorbeeld:
U heeft het mail adres: voornaamachternaam@providernaam.nl
Maak bij uw internet-provider een nieuw emailadres aan:
voornaam-achternaam@providernaam.nl en voer dit e-mail-
adres ook in, in Microsoft Outlook.
Hierdoor begint U met een nieuw e-mailadres en krijgt U ook een heel
klein .pst data-bestand. Verstuurt U nu belangrijke e-mails met bijlagen,
gebruik dan niet als afzender:

voornaamachternaam@providernaam.nl
(Dit huidige mail-adres maakt mogelijk gebruik van een groot .pst
databestand )

maar gebruik als afzender:

voornaam-achternaam@providernaam.nl
(Dit nieuwe mail-adres maakt gebruik van een nieuw en heel klein .pst
databestand )

Hierdoor plaatst U de verzonden mails in een nieuw separaat .pst bestand
en gaat het bewaren van verzonden mails in de map verzonden items
nu wel goed.


Mogelijke oplossing 6 B:
- Activeer het veld: BCC in de bovenbalk van het e-mail bericht.
- Vermeld in de BCC, bij het versturen van de mail uw eigen
  afzender e-mail-adres of zet in de BCC-adres-veld uw eigen
  2e of alternatieve e-mail adres ( van uwzelf ).
  Verstuurt U de mail, dan krijgt U die zelfde mail ook in uw eigen
  postvak-in of wordt de mail naar uw eigen ( maar een ander
  e-mailadres van uwzelf ) mail-adres verzonden, als bewijs
  van verzending aan de ontvanger.

Voor meer info over activeren van het veld BCC, zie de link hieronder.

LINK - BCC ( = Blind Carbon Copy )



Mogelijke oplossing 7 :
Plaats verzonden e-mails in een aparte separate map.
Zie de link hieronder voor een mogelijke oplossing:

LINK - Nucleustechnologies.com - Move Sent Emails to a Specific Folder Automatically




Links naar meer mogelijke oplossingen
Microsoft, Nederlands
LINK - E-mailberichten die zijn verzonden met Outlook, worden niet opgeslagen in de map Verzonden items
LINK - Verzonden e-mail bekijken
LINK - Microsoft: Download - Office Customization Tool / Office Group Policy Editor


Microsoft, Engels
docs
LINK - Email sent using Outlook are not saved to the Sent Items folder
LINK - Microsoft: E-mailberichten die u doorgestuurd hebt, worden niet opgeslagen in de map Verzonden items in Outlook
LINK - Microsoft: E-mailberichten blijven in het Postvak UIT vanwege de regel Uitgestelde bezorging
LINK - Email sent using Outlook are not saved to the Sent Items folder

support
LINK - View sent email

answers
LINK - Zoeken in answers.microsoft.com - sent email not saved in sent items
LINK - SENT EMAILS NOT BEING SAVED IN SENT FOLDER
LINK - Sent emails aren't saving to Sent Items folder, not saving to anywhere.
LINK - Outlook is suddenly not saving SENT emails
LINK - Outlook 365: Mails not saved in Sent folder
LINK - Outlook 2019 - Sent messages not saved in POP3

LINK - Missing sent items in office 365 outlook
LINK - Outlook 365: Mails not saved in Sent folder
LINK - Outlook is not putting sent email in my 'Sent' folder
LINK - Sent emails aren't saving to Sent Items folder, not saving to anywhere.
LINK - Outlook.com - is not saving my sent emails in the Sent Folder
LINK - Windows 10 mail - SENT EMAILS NOT BEING SAVED IN SENT FOLDER
LINK - Sent Emails Not Being Saved
LINK - Outlook 365 installed on local machine stopped saving sent messages from IMAP accounts
LINK - Oulook 365 not synchronizing Sent Items and Sent folders in gmail and another email address within Outlook.

Overige, Nederlands
LINK - Nationaalcomputerforum.nl - Outlook geeft verzonden berichten niet weer
LINK - Forum KPN - Ben verzonden items kwijt bij gebruik van Webmail en Outlook (van Office 2019)
LINK -Zeelandnet.nl - Outlook365 mail wordt wel verzonden, maar komt niet in de verzonden mail map
LINK - Mihos.net - Outlook 2013, 2016, 2019: IMAP laat geen berichten zien en/of verwijderen lukt niet

Overige, Engels
LINK - Intermedia.net - Sent Items No Longer Appear In The Sent Items Folder In Outlook
LINK - Wondershare.com - 5 Tips to Fix Outlook Sent Items Missing
LINK - Borncity.com - Outlook: Fix for "Cannot send this item", Send mails are missing
LINK - Datarepairtools.com - Top Methods to Fix Missing Sent Items in Outlook
LINK - Windowsreport.com - FIX: I can't view sent items in Outlook
LINK - Exclaimer.com - Sent Items are not updated when Cached Exchange Mode is enabled in Microsoft Outlook
LINK - Supportmidlands.co.uk - Microsoft Outlook - Sent Emails Not Visible In Sent Items
LINK - Office365import.com - Sent Items not Showing in Outlook 2007, 2010, 2013 & 2016
LINK - Nucleustechnologies.com - Move Sent Emails to a Specific Folder Automatically
LINK - Exclaimer.com - Sent Items are not updated when Cached Exchange Mode is enabled in Microsoft Outlook
LINK - Slipstick.com - Messages Aren't Saved in the Sent Items Folder

Video's