Gerelateerd - Windows10
Gerelateerd - Dirvers
Gerelateerd - Hardware
Gerelateerd - Systeemherstel, toestand vd computer terugzetten naar een recent tijdstip in het verleden
Updates van stuurprogramma's voor de hardware van de fabrikant in- of uitschakelen
Een update van een stuurprogramma voor de hardware, van de fabrikant,
welke meegekomen is via Windows-update, zorgt voor problemen ...
Uit de praktijk
Probleem
We hebben een laptop van een gerenormeerde fabrikant en die heeft het volgende probleem:
De bovenste 1,5 centimeter van het beeldscherm schuift helemaal naar het onderste deel
van het scherm en het scherm schuift van onderen uit ca. 1,5 cm. omhoog en het beeldscherm
knippert daarnaast te pas en te onpas ook. Het beeldscherm flikkert daarmee ook.
Er valt hierdoor niet meer normaal te werken met de laptop.
De vraag rijst: is dit nu een hardware of een software probleem?
- De SSD wordt uit de laptop haald
- Een nieuwe SSD wordt in de laptop gezet
- M.b.v. de Media-creation Tool wordt Windows 10 nieuw en schoon
op de laptop gegezet. Na 1,5 uur blijkt het probleem opeens terug te zijn.
- De laptop wordt opgestuurd naar de fabrikant.
- De fabrikant voert een System-recovery uit en retourneert de laptop.
- Dit gaat 6 weken lang goed.
- Na 6 weken is het probleem opeens weer terug.
Mogelijke oorzaak
- Dit lijkt niet op een hardware-probleem, want dan zou de laptop wellicht
doorlopend dit probleem hebben.
Probleem wordt mogelijk veroorzaakt door een hardware-stuurprogramma
update van de fabrikant, welke meegekomen is via Windows-update.
Mogelijke oplossing
Stap 1
We zetten de toestand van de computer terug naar een recent
tijdstip in het verleden, toen dit beeldscherm-probleem er nog niet was.
Dit kunt U doen via: Systeemherstel
Zie de link hieronder, hoe U dit kunt doen.
LINK - Systeemherstel, toestand vd computer terugzetten naar een recent tijdstip in het verleden
Hiermee zou het probleem (tijdelijk) op korte termijn mee opgelost moeten zijn.
Stap 2
De lange-termijn oplossing:
Hardware-stuurprogrammaupdates van de fabrikant uitschakelen.
Een mogelijke oplossing van dit probleem is om de Stuurprogramma-Apps
van de fabrikant voor de hardware, welke via Windows Update meekomen, uit
te schakelen.
Hoe U dit kunt doen, dat kunt U hieronder lezen...
Updates van stuurprogramma's voor de hardware van de fabrikant uitschakelen
Dit kunt U alsvolgt doen:
1. Klik met de linker-muisknop op de Windows 10 Start-knop
2. Kies uit het menu: Instellingen ( = Het Tandwieltje )
3. Kies: Systeem
4. Kijk in het linkermenu en ga naar onderen ...
5. Klik op: Info
6. Klik in het rechter menu op: Geavanceerde systeeminstellingen
7. Klik bovenaan op het tabblad: Hardware
8. Klik op de knop: Instellingen voor apparaatinstallatie
9. Klik op: Nee (uw apparaat werkt mogelijk niet zoals verwacht)
10. Klik op de knop: Wijzigingen opslaan
Mogelijk is hiermee uw probleem opgelost.
|
|