Windows 10 : Uw gebruikersaccount beheren / wijzigen Methode 1 :
1. Links onderaan op uw scherm ziet U de Start-knop
2. Rechts naast de Windows Start-knop ziet U een Vergrootglas
3. Klik op het vergrootglas en typ in: config of configuratiescherm
4. Klik bovenaan in het menu op: Configuratiescherm
5. Klik rechts bovenaan bij Weergeven op: op de keuze: Grote pictogrammen
6. Klik daarna op het pictogram: Gebruikersaccounts
7. In het scherm kunt U de gebruikersaccount beheren/wijzigen
Methode 2 :
1. Druk op de toetscombinatie: WindowsToets + R
( De WindowsToetsen bevinden zich links en rechts van de spatiebalk. )
2. Typ in: netplwiz en druk op de enter-toets
Hierna treft U ook een scherm aan m.b.t. gebruikersaccounts ...
Een Gebruikers-account in Windows opnieuw inschakelen
U kunt een bepaald uitgeschakeld gebruikers-account in Windows alsvolgt opnieuw inschakelen:
( U kunt bijvoorbeel het Administrator Account inschakelen )
1. Klik met de rechter-muisknop op de Windows Start-knop, links onder op uw scherm, op de taakbalk.
2. Kies uit het menu: Computerbeheer
3. Dubbelklik in het linker menu op: Lokale gebruikers en groepen
4. Klik op: Gebruikers
5. In het rechter menu ziet U een aantal gebruikers
6. Klik met de rechter-muisknop op de gebruiker waarvan U het Account wenst in te schakelen
7. Kies uit het menu: Eigenschappen
8. Klik op het tabblad: Algemeen ( bovenaan )
9. Zet het vinkje UIT bij: Account is uitgeschakeld
10. Klik onderaan op: Toepassen.
11. Start de computer opnieuw op of meldt U af bij Windows.