Gerelateerd - Gmail mailbox zit vol
Gerelateerd - MS Outlook Invoegtoepassingen uitschakelen
Gerelateerd - Een separaat Microsoft Outlook Archiefbestand aanmaken



Microsoft & Apple :
Microsoft :
LINK - Outlook : Er treedt een fout op wanneer u een e-mailbericht in Outlook of Outlook Express verzendt of ontvangt

Apple :
LINK - Apple : Als u op de Mac geen e-mail kunt versturen of ontvangen


Providers :
LINK - Caiway : Kan geen e-mail meer ontvangen
LINK - Caiway : Kan geen e-mail versturen

LINK - KPN : E-mail: Oplossen problemen
LINK - KPN : E-mail: Veel gestelde vragen
LINK - KPN : KPN e-mail Controleren of wijzigen instellingen
LINK - KPN e-mail: Ik kan geen e-mail ontvangen of versturen
LINK - KPN : Ik weet mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet meer
LINK - KPN ID: wachtwoord vergeten

LINK - XS4ALL : E-mail werkt niet
LINK - XS4ALL : Veelgestelde vragen over e-mail
LINK - XS4ALL : Email problemen oplossen

LINK - ZIGGO : E-mail werkt niet
LINK - ZIGGO : Gebruikersnaam vergeten
LINK - ZIGGO : Wachtwoord vergeten

Email ophalen werkt niet :
Probleem:
U kunt plotseling met uw mobiel/tablet/pc/laptop geen e-mail meer ophalen thuis

Mogelijke oorzaak:
Uw mobiel/tablet/laptop/pc heeft wel verbinding met uw de router thuis ( bedraad of via de Wi-Fi ), maar uw router
ontvangt geen internetsignaal (meer) ! Controleer éérst of U met een ander apparaat thuis wèl draadloos een internet-
verbinding heeft. Het probleem ligt mogelijk bij uw router en niet aan uw e-mail instellingen in uw mobiele
telefoon, tablet, laptop of pc. Controleer eerst of uw internet het doet, voordat U uw e-mail instellingen
gaat wijzigen! Uw apparaat mag dan wel bedraad of draadloos een verbinding hebben met de
router, dit betekent NIET automatisch dat U dan ook een werkende internet-verbinding heeft en de mail
kunt ophalen of versturen! Wanneer U zelf niets aan de e-mail instellingen heeft gewijzigd, dan
ligt het meer voor de hand dat U tijdelijk (even) geen internet heeft.

Oplossing
Zet de router uit, van de stroom af, wacht een minuut en zet daarna uw router weer aan.
Controleer of U nu wel weer internet heeft op uw mobiele telefoon/tablet/laptop en de mail ophalen/versturen
weer werkt.
Denkt U dat uw router een probleem heeft, neem dan contact op met uw internet-toegangsprovider, met het
verzoek of zij de router kunnen doormeten en kunnen testen of U wel een goed werkend internet
signaal heeft. Via een meting moet uw internet-toegangsprovider ( KPN, Ziggo, XS4ALL, Tele2, Vodafone etc. )
uw modem kunnen dedecteren en de snelheid van uw verbinding kunnen doormeten.
Werkt uw router goed en heeft U een prive e-mail adres, bijv. naam@kpnmail.nl of naam@ziggo.nl of
naam @xs4all.nl, neem dan contact op met uw internettoegangsprovider bij wie U thuis internet afneemt.
Werkt uw router naar uw idee goed en heeft een e-mail probleem m.b.t. uw eigen domeinnaam, bijv. www.bedrijfsnaam.nl
neem dan contact op met uw hosting-provider, bij wie U uw website gehost heeft en geef door dat U problemen heeft
met uw e-mailadres: naam@bedrijfsnaam.nl
Controleer ook altijd even of U met een andere computer thuis of bijvoorbeeld met uw tablet/smartphone, via de Wifi thuis,
wèl het internet op kunt. Zo ja, dan is de kans groot dat het probleem aan/bij uw computer of aan de bekabeling ligt.
Zo niet, dan is de kans groot dat het probleem aan uw router ( in de meterkast, bij de tv, of achter het bankstel ) ligt,
of bij uw provider ligt. Koppel, indien mogelijk, ook even een laptop via een vaste netwerkkabel aan een vrije poort
aan de achterzijde van uw router, om te testen of internet het dan wel doet. Dan weet U snel wat meer.

Andere mogelijke oorzaken
- Uw internet-provider heeft een e-mail probleem/storing ( neem contact op met uw internet-toegangsprovider of hostingprovider )
   Vraag of ze de lijn even kunnen doormeten, uw provider MOET uw router kunnen dedecteren!
   Kunnen zij dat niet, dan hebben zij een (lijn)probleem of uw router is defect, welke uw provider dan
   zal gaan vervangen.
- Uw e-mail instellingen zijn niet langer meer correct ( neem contact op met uw provider ), of kijk op:
   LINK - IMAP-, POP- en SMTP-serveradressen, t.b.v. e-mail
   LINK - Outlook
- U gebuikt een invoegtoepassing in Outlook dat het probleem veroorzaakt ( schakel de betreffende invoegtoepassing tijdelijk uit )
- Uw antivirus of internet-security programma blokkeert het ophalen/versturen van de mail.
   Schakel in uw Antivirus software de e-mail controle tijdelijk even uit en controleer of de mail
   nu wel binnen komt. Zo ja, schakel de e-mail controle daarna weer in, na het ophalen van de mail.
   Het komt in de praktijk af en toe voor dat een Antivirus-programma het ophalen van de mail
   blokkeert, omdat het antivirus programma geen raad weet met een specifiek mailbericht en dit
   mailbericht blokkeert, waardoor de rest van de aankomende mail ook niet meer binnenkomt.
- Uw laptop heeft geen wifi-verbinding meer met de router, of deze Wi-fi verbinding is via een toetscombinatie of schakelaar
   op de laptop uitgeschakeld.
- Uw vaste pc heeft geen bedrade verbinding meer met uw router ( internet werkt ook niet meer ), controleer de kabelaansluiting.
- Uw router is defect ( = eigendom van uw internet-toegangsprovider, neem contact op met uw internet-toegangsprovider )
- Uw iPad of iPhone kan geen verbinding meer maken met uw router ( maar andere mobiele apparaten thuis kunnen dit wel ! )
   Oplossing: Ga op uw iPad of iPhone naar: Instellingen, Algemeen, (onderaan) Stel opnieuw in, Herstel
   netwerkinstellingen
. Ga daarna naar: Instellingen, Wifi , kies de juiste router en vul het wachtwoord opnieuw in.

Andere mogelijke oplossing
In geval van een mobiele telefoon, verbreek tijdelijk de verbinding met de Wi-Fi als de router de oorzaak is en schakel
tijdelijk over op 3G of 4G


Uw verzonden e-mail wordt door sommige bedrijven geblokkeerd :
Uit de praktijk :
Probleem :
U stuurt sommige ( wat grotere organisaties of bedrijven ) een mail en uw mail wordt geblokkeerd
( Met score 5.0 ).

Mogelijke oorzaak
U verstuurt uw mail mogelijk via uw internet toegangs-provider en deze mail-server van uw
internet-toegangsprovider staat bekend als een mail-server van waaraf ook veel spam wordt
verzonden. Deze uitgaande mail-server heeft internationaal geen beste reputatie en wordt
derhalve door sommige bedrijven geblokkeerd.

Mogelijke oplossing
Kijk bij de SMTP-server instellingen bij uw e-mail accountinstellingen en wijzig de naam van
uitgaande mail-server in een andere naam. Overleg eventueel met uw systeembeheerder.
Heeft U een bedrijf en/of heeft U een eigen domeinnaam, probeer de mail dan te versturen via
de uitgaande SMTP-mailserver van uw eigen domeinnaam en NIET meer via de SMTP-mailserver
van de provider welke U toegang verschaft tot internet, op de internet-lokatie waar U momenteel bent.

Een voorbeeld:

Uw domeinnaam = www.uwdomeinaam.nl
Uw pop-server = mail.uwdomeinnaam.nl
Uw smtp-server = mail.naamvanuwhostingprovider.nl of smtp.naamvanuwhostingprovider.nl

Maak hier dan van:

Uw domeinnaam = www.uwdomeinaam.nl
Uw pop-server = mail.uwdomeinnaam.nl
Uw smtp-server = mail.uwdomeinnaam.nl of uwdomeinnaam.nl

Wijzig ook evenutele poortnummers en zo nodig de SSL-instellingen, indien nodig.
Informeer hierover bij uw eigen domeinnaam-hosting-provider. Zij weten de exact juiste instellingen
en kunnen U hiermee zonodig helpen. Wanneer U op: www.sidn.nl uw eigen domeinnaam
controleert, dan kunt U ook zien wie uw hosting-provider is en wie uw technisch contact-persoon is.
U kunt ook iemand anders vragen die iets meer weet van e-mail instellingen.
Voor meer info zie ook:
LINK - SMTP

Informeer hierover bij uw eigen hosting-provider naar de mogelijkheid om via uw eigen domein
de mail te versturen. Dan heeft U per saldo niets meer van doen met uw internet toegangsprovider
en uitsluitend nog te maken met uw domein-hosting-provider.
Een voorbeeld:
Bij de e-mail instellingen staat bij de SMTP server: mail.naamvanuwinternettoegangsprovider.nl
Maak hier dan van: mail.uweigendomeinnaam.nl of uweigendomeinnaam.nl


Een email bericht blijft in Postvak-uit zitten en wordt NIET verzonden :
Probleem :
Een uitgaande mail, meerdere of alle uitgaande mailberichten blijven in Postvak-uit zitten en worden
niet meer verzonden.

Mogelijke oorzaak :
De mail in Postvak-uit heeft geen datum en tijd, er staat een woordje: Geen vermeld
in plaats van een datum en tijd, achter uw mail onderwerp in Postvak-uit.
U heeft de mail in Postvak-uit gecontroleerd en daarna in de betreffende mail op [X] geklikt om
de mail te sluiten. Dit had U NIET moeten doen!! U had in de mail opnieuw op : Verzenden moeten klikken!!
Dan had de mail weer een datum en tijd gekregen en dan zou de mail wel zijn verzonden.

Oplossing :
1. Ga naar Postvak-uit
2. Dubbelklik op de specifieke mail welke niet verzonden kan worden; open de mail.
3. Klik IN de mail op: Verzenden en klik NIET de mail weg door op [X] te klikken, rechts
    boven in het betreffende Windows-scherm.
4. De mail ligt nu weer in Postvak-uit en heeft nu WEL een datum en tijd.
5. Klik op: Verzenden/Ontvangen om de mail in Postvak-uit alsnog te versturen.
    U zult zien dat de mail nu wel wordt verzonden.
    Kortom: Een mail MOET altijd een datum en een tijd hebben om te kunnen worden verzonden.


Dezelfde mail wordt meerdere keren verzonden ( om de x aantal minuten ) ... :
LINK - Zelfde mail blijft verzonden worden door hotmail

Probleem :
Om de x aantal minuten wordt de zelfde mail verzonden naar dezelfde persoon of personen
Mogelijke oorzaak :
Uw bericht zit vast in postvak uit of uw verzendbox en de mail wordt, iedere keer wanneer
uw account wordt gesynchroniseert verzonden

Mogelijke oplossingen :
1. Zet automatische e-mail synchronisatie uit
2. Verwijder het account van de betreffende e-mail client en voeg deze nadien opnieuw toe.
LINK - Wijzigen hoe vaak een POP3-account berichten verzendt en controleert op nieuwe items


Het scherm in de App: Mail op een iPad/iPhone zit muurvast :
Uit de praktijk:
Probleem :
Voorbeeld; U heeft op de iPad vanuit de standaard app: Mail een .xlsx ( = Excel ) bijlage-bestand geopend
en vergroot en daarna zit het scherm muurvast van het mail programma op uw iPad. Verder werkt de iPad prima.
U kunt het programma Mail niet meer gebruiken omdat U niet meer van dit scherm af kunt komen.

Oplossing :
Zet uw iPad/iPhone helemaal uit. Dit kunt U alsvolgt doen;
1. Houdt rechts bovenaan de aan/uit knop van uw iPad net zolang ingedrukt
    totdat U een zwart scherm krijgt met de melding: Zet uit.
2. Schuif de softwareschakelaar naar rechts, daarna gaat uw iPad/iPhone echt helemaal uit.
3. Nadat de iPad/iPhone is uitgeschakeld, houdt daarna de aan/uit knop rechts boven aan uw iPad/iPhone
    een 3 tot 6 seconden ingedrukt. Uw iPad/iPhone gaat daarna weer aan.
4. Nadien dient U de 4-cijferige pincode te weten om weer toegang te krijgen tot uw iPad of iPhone.
5. Daarna kon de standaard app: Mail op de iPad weer geopend worden en werkte het Mail programma weer normaal.
6. Tip: Ga op de iPhone/iPad naar de App-store en zoek op: excel en download Excel voor de iPhone/iPad


Windows Live Mail verstuurt e-mail bijlages in delen
Windows Live Mail verstuurt 1 e-mail met een bijlage xx maal
Windows Live Mail kan geen mail versturen en de mail komt xx maal retour
Probleem :
Windows Live Mail ( of Windows Mail ) verstuurt 1 en dezelfde mail x maal of de mails met bijlages kunnen niet
verzonden worden omdat de e-mail server van de ontvanger met de navolgende melding komt:
550 We do not accept message/partial messages here
of Windows Live Mail splitst een bevestiging op in meerdere e-mails

Oorzaak:
Iemand heeft in Windows Live Mail ( of een ander e-mail programma ) aangevinkt dat e-mails
bij het versturen dienen te worden opgesplitst dien groter dan een ingesteld bepaald aantal
Kilobytes. Dit is een vinkje welke U wel of niet kunt aanvinken in Windows Live Mail.
M.a.w. Windows Live Mail zal hierdoor bijvoorbeeld een e-mail het een grote bijlage opsplitsen
en proberen te versturen in 5, 10, 20 of veel meer afzondelijke e-mails. Niet elke e-mail server
van de ontvanger accepteert dit en de verzender krijgt de betreffende e-mail dan vele malen retour.

Oplossing:
1. Start het e-mail programma Windows Live Mail op
2. Ga links bovenaan naar: Bestand
3. Kies: Opties
4. Kies: E-mailaccounts...
5. Klik op het betreffende e-mail account
6. Klik rechts op: Eigenschappen
7. Kies bovenaan het tabblad: Geavanceerd
8. In het tabblad Geavanceerd : ergens in het midden staat de afdeling: Verzenden
9. Haal het vinkje weg bij: Berichten opsplitsen indien groter dan ... Kb
10 Klik op: Toepassen en sluit alle vensters

LINK - Windows Mail sends one attachment as multiple parts in multiple emails
LINK - Windows Live Mail splitting up all attachments
LINK - Windows 7: windows live email splitting up email w attachement
LINK - How to Make Sure Windows Mail Does Not Split Emails