Gerelateerd - Spamfilter

550 we do not accept mail from this address
Emails afkomstig van uw emailadres wordt geweigerd door de ontvanger
Info
Uit de praktijk
Probleem
Een gebruiker stuurt vanaf zijn prive-email adres naam@outlook.com
een mail naar zijn eigen zakelijke e-mail adres en krijgt de navolgende
foutmelding retour van Microsoft in zijn mailbox en zijn verstuurde
mail komt niet aan op zijn zakelijke adres: info@bedrijfsnaam.nl:

De retour-ontvangende foutmelding luide alsvolgt:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mailservernaam.providernaam.nl heeft uw bericht naar de
volgende e-mailadressen geweigerd:

info@bedrijfsnaam.nl
Het bericht is niet afgeleverd. Toen Office 365 het bericht probeerde
te verzenden, heeft de externe e-mailserver onderstaande fout
geretourneerd. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een
probleem of beleidsinstelling in het e-mailsysteem van de
geadresseerde.

Ga naar de foutmelding voor informatie over het probleem. Mogelijk
kunt u hier lezen wat er is misgegaan en hoe u dit kunt oplossen.
Bijvoorbeeld: als er staat dat het bericht is geblokkeerd vanwege
een mogelijk virus, kunt u proberen het bericht opnieuw te
verzenden zonder bijlagen.

Voor e-mailbeheerders
Deze fout is gerapporteerd door een e-mailserver buiten Office 365. Als
de afzender het probleem niet kan oplossen door het bericht te wijzigen,
gaat het waarschijnlijk om een probleem dat alleen kan worden
opgelost door de e-mailbeheerder van de geadresseerde.

Ga naar de foutmelding voor informatie over het probleem Mogelijk
kunt u hier lezen wat er is misgegaan en worden er mogelijke
oplossingen geboden. Bijvoorbeeld: als er staat dat het bericht is
geweigerd vanwege een SPF-probleem (Sender Policy Framework),
dient u samen te werken met uw domeinregistrar om uw SPF-record
naar behoren te configureren.

Ga naar de foutmelding voor informatie over waar het probleem zich
voordoet. Bijvoorbeeld: zoek naar een domeinnaam zoals contoso.com.
Dit geeft aan welke organisatie verantwoordelijk is voor de fout. Het
probleem kan worden veroorzaakt door de e-mailserver van de
geadresseerde of het kan worden veroorzaakt door een service van
derden die door uw organisatie of de organisatie van de geadresseerde
wordt gebruikt om e-mailberichten te verwerken of te filteren.

Neem contact op met de e-mailbeheerder van de verantwoordelijke
partij als u het probleem niet kunt oplossen. Dit kan de e-mailbeheerder
van de geadresseerde zijn, de servicebeheerder van uw smart host of
een vergelijkbare persoon. Geef deze persoon de foutcode en het
foutbericht uit dit NDR-bericht (bericht over niet-uitgevoerde bezorging)
om de beheerder te helpen bij het oplossen van het probleem.
Office 365-ondersteuning kan helaas waarschijnlijk niet helpen bij het
oplossen van dit soort extern gerapporteerde fouten.

mailservernaam.providernaam.nl gaf deze fout:
Remote server returned an error -> 550 we do not accept mail from this address.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Oorzaak van het probleem
De gebruiker had op zijn zakelijke mailadres: info@bedrijfsnaam.nl in het verleden
al heel veel last van spam. Derhalve had de gebruiker bij zijn hosting-provider
reeds enige tijd terug een betaald spam-filter genomen.
In het betaalde spam-filter bij zijn hosting-provider stond in het spamfilter
abusievelijk ook vermeld dat alle mail afkomstig van *@outlook.com
ook geblokkeerd moest worden.
Daarom kon de gebruiker vanaf zijn nieuw aangemaakte privé e-mailadres:
naam@outlook.com geen mail meer versturen naar zijn zakelijke
e-mail adres: info@bedrijfsnaam.NL



Oplossing van het probleem
De mail werd geblokkeerd door het spamfilter van de ontvangende server.

Oplossing van het probleem wat in dit geval dus:
Contact opnemen met de hosting-provider van: info@bedrijfsnaam.NL
met het vriendelijke verzoek om het betaalde spam-filter te checken of daar niet per
ongeluk het mail-adres wordt geblokkeerd van de verzender.
De provider heeft de blokkade van het mailadres verwijderd uit het betaalde
spam-filter en daarna kon de gebruiker vanaf zijn prive e-mail adres: naam@outlook.com
weer mails versturen naar zijn zakelijke mailadres: info@bedrijfsnaam.nl

Probleem opgelost !



LINK - Zoeken bij answers.microsoft.com : 550 we do not accept mail from this address
LINK - Zoeken bij Google : 550 we do not accept mail from this address