Foutcode 0x8004210E bij het ophalen van de e-mail in Outlook
Deze foutmelding treed op in diverse versies van Microsoft Outlook, o.a. Outlook 2013 en Outlook 2019.
Op internet wordt ook melding gemaakt van deze fout in combinatie met Outlook 2007, Outlook 2010
en Office 365.
Deze foutmelding kwam aanvankelijk voor op een Windows 8.1 notebook met Outlook 2013 erop.
Nadien is in dezelfde laptop een SSD geplaatst met Windows 10 schoon erop geïnstalleerd en
de Windows 8.1 harddisk verwijderd. Vervolgens is op deze laptop Office 2019 geïnstalleerd.
Opnieuw kwam dezelfde foutmelding naar voren in Outlook 2019, op Windows 10, versie 1909.
Dit maakt het al met al tot een zeer merkwaardige foutmelding.
Probleem
Het ophalen van de e-mail mislukt en U krijgt het navolgende fout-bericht:
Oplossing
Dit probleem is in de praktijk alsvolgt opgelost:
1. Microsoft Outlook afsluiten
2. Microsoft Outlook opnieuw opstarten in veilige modus.
Dit kunt U alsvolgt doen:
- Druk op de toetscombinatie: WindowsToets + R
- Typ in: outlook.exe /safe
- Klik daarna op OK of druk op de enter-toets.
3. Outlook start nu op, maar nu wel in veilige modus.
- Haal daarna de mail op in Microsoft Outlook ( in veilige modus ), dit gaf nu geen problemen.
- Sluit Microsoft Outlook daarna af
4. Start Outlook nu weer normaal op
5. Daarna was het probleem verholpen en kon de mail weer normaal worden opgehaald in MS-Outlook.
Overige
De links & video's welke we vonden op internet naar andere mogelijke oplossingen m.b.t. deze
foutmelding leken ons dermate onbetrouwbaar of niet juist, dat we daar maar niet naar
toe hebben gelinkt.